Planowanie wesela o czym nie wolno zapomnieć

Opublikowany przez
Oceń 🙂

Po pierwsze budżet

Najważniejsze jest wstępne określenie budżetu, jaki dysponują narzeczeni. Tutaj należy wspomnieć, że warto jest zapytać rodziców, czy będą wstanie finansowo wesprzeć tą inicjatywę. Wbrew pozorom nie mają obowiązku płacić za ślub. Mogą jedynie zgodzić się pomóc poprzez niewielkie wsparcie finansowe lub całkowite pokrycie kosztów organizacji przyjęcia. Po takiej rozmowie warto jest przeanalizować środki finansowe, jakimi się dysponuje. Bez tego w zasadzie nie da się podjąć żadnej następnej decyzji.

Wstępne obliczenie kosztów organizacji przyjęcia

Planowanie wesela przede wszystkim należy rozpocząć od wstępnego obliczenia kosztów przyjęcia. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę liczbę zaproszonych gości. W końcu to od tego bezpośrednio są zależne wydatki związane z weselem. Ponadto trzeba pamiętać o kosztach związanych z zakupem strojów przyszłej Pary Młodej, obrączek, wynajęciu fotografa, kamerzysty, zespołu muzycznego, kosmetyczki, fryzjera, manicurzystki, wynajmu samochodu do ślubu, zakupu dekoracji sali i kościoła.

 

Warto jest stworzyć pewnego rodzaju listę, na której umieszczone zostaną wszystkie planowane wydatki. W ten sposób można mieć pewność, że o niczym się nie zapomni. Ponadto dobrym pomysłem okazuje się skorzystanie z kalkulatora ślubnego. Dzięki niemu można będzie obliczyć łączny koszt organizacji przyjęcia bez większego trudu. Wystarczy w odpowiednie miejsca wpisać orientacyjne ceny. Po kilku minutach można zobaczyć ile wyniesie nas wesele. Należy jednak pamiętać o tym, że do końcowego wyniku warto jest dodać dwa lub trzy tysiące złoty. Są to nieprzewidziane wydatki, a takie zawsze się zdarzają.

sala weselna

Wynajem sali weselnej

Jedną z trudniejszych decyzji, którą trzeba będzie podjąć to wybór sali weselnej. Trzeba zwrócić uwagę na naprawdę wiele szczegółów. Najbardziej istotna jest wielkość sali. Przede wszystkim chodzi o fakt, czy wszyscy zaproszeni goście się na niej zmieszczą. Każda osoba powinna mieć wystarczająco dużo miejsca przy stole. To bardzo istotne. Ponadto należy zwrócić szczególną uwagę na lokalizację. Oczywiście dom weselny może znajdować się w dowolnym miejscu w kraju czy zagranicą. Nie w tym względzie żadnych ograniczeń. Warto jednak jest spojrzeć na praktyczny aspekt organizacji przyjęcia. Dobrze, jeśli sala znajduje się blisko miejsca zamieszkania jednego z narzeczonych. Dzięki temu w zasadzie w każdym momencie można będzie zajrzeć na salę i dopilnować przebiegu przygotowań. W przeciwnym razie może okazać się, że wszystkie polecenia trzeba będzie wydawać telefonicznie. To dość trudne zadanie. Niektóre osoby również zwracają uwagę na rozmieszczenie pomieszczeń. Przede wszystkim chodzi o fakt, czy sala taneczna jest połączona z salą jadalną, czy nie. Przy tym temacie można spotkać się z bardzo rozbieżnymi opiniami. Są osoby, którym zależy na tym, aby sale jednak były połączone. Swoje stanowisko argumentują tym, że jest część gości, którzy nie mogą tańczyć. W ten sposób będą przynajmniej mogli obserwować to, co dzieje się na sali tanecznej. Jest również grupa osób, która stanowczo sprzeciwia się temu poglądowi. Wybierają sale z osobnymi pomieszczeniami. Uważają, że w ten sposób można będzie przy stołach odpocząć oraz spokojnie porozmawiać. Jak widać obie strony mają argumenty, które potwierdzają słuszność ich poglądów. Ostateczna decyzja jednak należy do narzeczonych. Na koniec należy dodać, że często istotną kwestią jest cena wynajmu sali weselnej. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na usługi objęte ceną podstawową. Należy również pamiętać o tym, że trzeba będzie podpisać tak zwaną umowę przedwstępną. Zawarte zostaną w niej warunki wynajęcia sali weselnej, termin przyjęcia, dane osoby wynajmującej, cena. W tym czasie trzeba będzie również wpłacić zadatek. To określona kwota, która stanowi niejako zapewnienie dla wynajmujących jak i wynajmującego. Tutaj należy pamiętać o tym, że późniejsza rezygnacja z sali będzie wiązała się z utratą wpłaconych pieniędzy.

catering na wesele

Co wybrać – catering, kucharkę?

Należy dokładnie zastanowić się nad tym, czy jedzenie na wesele przygotuje kucharka, czy profesjonalny catering. Jest to dość istotna kwestia. Przede wszystkim chodzi o różnicę w cenie i zakresie obowiązków. Z pewnością catering to prostsze rozwiązanie. Narzeczeni muszą tylko wybrać dania. Tutaj uch obowiązki się kończą. Inaczej jest w przypadku wynajęcia kucharki. Po wyborze menu kucharka sporządzi listę potrzebnych produktów. To narzeczeni będą musieli zakupić wszystkie składniki. To z pewnością bardzo duży obowiązek. Nie da się jednak zaprzeczyć, że dania ugotowane przez kucharkę będą prawie jak domowe. To istotny plus tego rozwiązania. Oczywiście łączny koszt również powinien być niższy, niż w przypadku cateringu.

Harmonogram przygotowań ślubnych

Bardzo ważne jest, aby stworzyć harmonogram przygotowań ślubnych. Należy zapisać w jednym miejscu wszystkie ważne daty. W ten sposób można mieć pewnego rodzaju pewność, że o niczym się nie zapomni. Istotne jest, aby wszystkie obowiązki ułożyć w pewnej kolejności, najlepiej miesiącami, w których trzeba będzie je załatwić. Najważniejsze czynności powinno się podkreślić. Taki harmonogram to coraz popularniejsze rozwiązanie. Przede wszystkim dlatego, że z pewnością ułatwi organizację przyjęcia.

Łączny koszt organizacji przyjęcia

Przy obliczaniu łącznego kosztu organizacji przyjęcia trzeba przede wszystkim wziąć pod uwagę koszt:

  • wynajmu sali weselnej,
  • usług cateringowych lub kucharki,
  • zakupu alkoholu,
  • zakupu napojów,
  • zamówienia ciasta i tortu,
  • zakupu owoców,
  • dekoracji.

Tutaj należy zwrócić uwagę na fakt, że łączny koszt będzie w dużej mierze zależał od ilości zaproszonych gości. Należy zauważyć, że wesele na 50 osób powinno kosztować około 10000 złoty.

Dekoracje na salę weselną

Należy pamiętać o tym, że salę weselną warto jest odpowiednio udekorować. Należy pamiętać o tym, że ozdoby przede wszystkim powinny znajdować się na stołach. Warto jest umieścić stroiki z kwiatów, świeczniki oraz ozdobne świece. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na wszystkie szczegóły. Przede wszystkim chodzi o dekoracje butelek z alkoholem, czy umieszczenie na stołach oryginalnych winietek. Koszt dekoracji powinien zamknąć się w kwocie 1000 złoty.

Brak komentarzy.

Co myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *