FAQ

Często Zadawane Pytania

Ile

Należy zakupić około 6-7 kilogramów owoców na wesele. Należy pamiętać o tym, że owoce cieszą się największą popularnością latem, kiedy jest bardzo gorąco. Ponadto można pomyśleć o bardziej oryginalnym rozwiązaniu, jakim jest zakup owoców w czekoladzie, bukietów owocowych, szaszłyków czy dekoracji z owoców. Jednak jest to dość droga inicjatywa. Za jeden owocowy bukiet trzeba będzie zapłacić ponad 100 złotych.

Tutaj należy zauważyć, że wiele zależy od tego, czy na weselu będzie wyłącznie wódka czy również inne trunki. Jeśli jedynym alkoholem będzie wódka to należy policzyć 0,75 litra na osobę. Natomiast jeśli na przyjęcie będą również inne trunki, takie jak wino czy piwo to wystarczy zakupić 0,5 litra wódki na osobę. Tutaj należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię. Dobrze jest zakupić kilka dodatkowych butelek. W końcu alkoholu nie może zabraknąć.

Szampan zazwyczaj podawany jest na samym początku przyjęcia weselnego. Zazwyczaj stosuje się przelicznik – jeden szampan na 6 osób. Skąd taka ilość? Gościom podaje się po jednej lampce szampana o pojemności 150 ml. Najczęściej napełnia się ¾ kieliszka. W praktyce oznacza to, że w jednym kieliszku będzie mieścić się 120 ml. Natomiast butelka szampana zazwyczaj zawiera 750 ml. Wystarczy podzielić 750 ml (pojemność butelki) przez 120 ml (¾ kieliszka). Oznacza to, że jedna butelka szampana powinna wystarczyć na 6 lampek. Oczywiście należy kupić kilka butelek szampana więcej. Podsumowując na 100 osób trzeba będzie kupić około 20 butelek szampana.

 

Można zastosować przelicznik jedno wino na dwie osoby. Taka ilość powinna wystarczyć, jeśli na przyjęciu podawane będą również inne alkohole. Bardzo ważne jest, aby zakupić różne rodzaje win. Na stołach powinny znaleźć się wina słodkie, półsłodkie oraz wytrawne. Ponadto należy pamiętać o zakupie zarówno wina białego, jak i czerwonego.

Powszechnie stosuje się przelicznik wynoszący 3 litry napojów na osobę. Należy pamiętać o tym, że trzeba będzie zakupić soki, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną, napoje gazowane i niegazowane. Można zaplanować, że 50% napojów będą stanowić soki, 40% napoje gazowane i niegazowane oraz 10% woda. Należy pamiętać o tym, że goście mają różne upodobania. W związku z tym bardzo ważne jest, aby napoje były różnorodne. Nie można kupić wyłącznie soku pomarańczowego. Należy również wybrać sok porzeczkowy, bananowy, jabłkowy. To bardzo istotna kwestia. Trzeba zadbać także o to, aby w czasie przyjęcie była podawana ciepła herbata oraz kawa.

Koszty

Za obrączki ślubne trzeba zapłacić od 700 do 4000 złotych. Cena są bardzo rozbieżne. Wiele zależy od tego, jaką wielkość i grubość mają obrączki. Warto jest również dowiedzieć się, ile karatów ma złoto. W końcu obrączki muszą być wykonane z wysokiej jakości materiału. Należy również wyróżnić modele, które zawierają dodatkowo brylant lub cyrkonie. Takie wzory z pewnością będą droższe. Natomiast koszt grawera (jest to napis znajdujący się na wewnętrznej lub zewnętrznej stronie obrączki) zazwyczaj jest już wliczony w podstawową cenę.

Suknia ślubna w salonie kosztuje od 1500-7000 złotych, nawet można trafić droższe suknie. Oczywiście droższe są suknie pochodzące z kolekcji znanych projektantów. Tutaj warto jest wspomnieć kilka słów na temat wyprzedaży. Można kupić suknię ślubną z salonu przecenioną nawet o 50%. Są to bardzo korzystne oferty. Warto jest zastanowić się nad zakupem używanej sukni ślubnej. Ceny zaczynają się już od 300 złotych. Należy jednak pamiętać o tym, że do tej kwoty trzeba będzie doliczyć wydatki związane z ewentualnymi poprawkami krawieckimi.

Za wypożyczenie sukni ślubnej z wypożyczalni trzeba będzie zapłacić od 300 do 1000 złotych. Wszystko zależy od tego, jaki model sukni zostanie wybrany. Zazwyczaj koszt ewentualnych poprawek krawieckich jest już ujęty w podstawowej cenie. Ponadto należy powiedzieć o sukniach wypożyczanych w salonach mody ślubnej. Cena wynosi 50% wartości sukni. Należy jednak pamiętać o tym, że suknia nie może zostać zniszczona podczas przyjęcia. Szczególnie chodzi tutaj o jakieś duże plamy czy dziury w materiale. W takim przypadku trzeba będzie dodatkowo zapłacić za naprawę sukni.

Obliczenie łącznego kosztu przyjęcia weselnego jest bardzo skomplikowane. Należy wziąć pod uwagę zakup sukni ślubnej, garnituru, dodatków do strojów, wynajęcie sali weselnej, podjęcie współpracy z kamerzystą, fotografem, zespołem muzycznym lub DJ, zakup dekoracji, obrączek, alkoholu, tortu i wiele innych. Koszt wesela na 120 osób będzie oscylował w granicach 30000 złotych. Oczywiście należy pamiętać o tym, że kwota ta zależy od wielu indywidualnych czynników. Najlepszym sposobem na obliczenie łącznego kosztu wesela jest skorzystanie z kalkulatora ślubnego KalkulatorSlubny.pl.

Wesele na 50 osób będzie kosztowało około 15000 złotych. Oczywiście to kwota wyłącznie orientacyjna. Przede wszystkim dlatego, że ceny poszczególnych usług czy produktów są bardzo zróżnicowane. Jedynym skutecznym sposobem na obliczenie łącznego kosztu organizacji przyjęcia jest skorzystanie z kalkulatora ślubnego KalkulatorSlubny.pl. Wystarczy w formularzu wpisać odpowiednie kwoty. Kalkulator przeliczy, ile będzie trzeba wydać na wesele.

Średni koszt organizacja przyjęcia weselnego na 150 osób to 40000 złotych. Oczywiście cena ta może być wyższa, ale i niższa. Wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponują narzeczeni. W końcu można zdecydować się na zakup nowej sukni ślubnej i wydać 2000 złotych lub wypożyczyć suknie i wydać tylko 500 złotych. Tak samo jest z wyborem zespołu muzycznego, kamerzysty czy fotografa. Za współpracę z zespołem można zapłacić 5000 złotych lub wybrać DJ, który oferuje swe usługi w cenie 1000 złotych. Jak widać na łączny koszt organizacji przyjęcia weselnego wpływa naprawdę wiele różnych czynników. Podana powyżej kwota jest jedynie wyliczeniem wykonanym na podstawie średnich cen. Dobrym sposobem na określenie kosztu wesela jest skorzystanie z kalkulatora ślubnego KalkulatorSlubny.pl.

Za fotografa trzeba będzie zapłacić od 1000 do nawet 6000 złotych. Jednak bardzo ważne jest, aby sprawdzić jaki zakres usług jest objęty ceną podstawową. Często zdarza się tak, że fotograf daje narzeczonym gratis fotoksiążkę lub inny przedmiot. Oczywiście bardzo ważne jest, aby narzeczeni sami mogli wybrać zdjęcia, które znajdą się w albumie. To dość istotna kwestia. Ponadto należy dowiedzieć się, ile zdjęć otrzymuje się w ramach ceny podstawowej. Warto jest od razu ustalić kwestie związane z sesją ślubną. Być może narzeczeni uzyskają korzystny rabat na usługi.

Współpraca z kamerzystą będzie kosztować od 2000 do 6000 złotych. Należy również pamiętać o tym, że cena będzie zależeć od czasu filmowania. Kamerzysta może być obecny już podczas ostatnich przygotowań w domu Panny Młodej, następnie w kościele oraz na przyjęciu weselnym, aż do 4 lub 5 rano lub tylko do 2 w nocy w zależności od ustaleń. Można również wynająć kamerzystę, który przyjedzie dopiero na ślub i zostanie do oczepin. Ponadto bardzo ważne jest, aby ustalić z kamerzystą kiedy można będzie odebrać nagranie oraz w ilu egzemplarzach. Na koniec należy dodać, że nie należy kierować się wyłącznie względami finansowymi przy wyborze kamerzysty. Najważniejsze, aby nagranie było profesjonalnie wykonane.

Wesele na 200 osób kosztuje około 50000 złotych. Należy jednak pamiętać o tym, że jest to wyłącznie średni koszt. Przede wszystkim chodzi o fakt, że ceny poszczególnych usług są bardzo rozbieżne. W praktyce okazuje się, że wesele na 200 osób można zorganizować już za 40000 złotych, ale koszt może być również dużo wyższy i wynosić nawet 100000 złotych. Wszystko zależy od tego, czy narzeczeni decydują się na skromne przyjęcie czy wesele „z pompą”. Bardziej dokładne obliczenia można wykonać za pomocą kalkulatora ślubnego KalkulatorSlubny.pl.

Przy obliczaniu łącznego kosztu organizacji wesela należy uwzględnić wiele szczegółów – zakup strojów, dodatków, dekoracji, wynajęcie samochodu, sali weselnej, podjęcie współpracy z kamerzystą, fotografem czy zespołem muzycznym. Łączny koszt organizacji przyjęcia będzie oscylował w granicach 20000 – 30000 złotych. Oczywiście należy pamiętać, że przy obliczeniach przyjęte zostały średnie ceny. Nie da się zaprzeczyć, że koszt może znacznie wzrosnąć, jeśli narzeczeni zdecydują się na podjęcie współpracy z zespołem muzycznym, który pobiera opłatę w wysokości 7000 złotych (średnia cena to 3000 złotych). Tak samo jest w przypadku zakupu sukni ślubnej za 10000 złotych (średnia cena to 2000 złotych) czy garnituru za 3000 złotych (średnio to około 1000 złotych). W takim przypadku wydatki rosną. Najlepszy sposobem na wstępne obliczenie kosztów organizacji przyjęcia jest skorzystanie z kalkulatora ślubnego KalkulatorSlubny.pl.

Wiele osób uważa, że DJ jest tańszą alternatywą dla zespołu muzycznego. Oczywiście może tak być, ale nie musi. Za usługi profesjonalnego DJ trzeba będzie zapłacić od 2000 do 5000 złotych. Są to ceny porównywalne z kosztem wynajęcia zespołu muzycznego. Nie da się zaprzeczyć, że wielu DJ oferuje swoje usługi w bardzo niskich cenach – do 1000 złotych. Należy jednak bardzo uważać na takie oferty. W końcu nie każdy DJ jest profesjonalistą. Ponadto przed podjęciem współpracy należy dopytać, czy DJ będzie również prowadził oczepiny. Jeśli nie, to trzeba będzie poszukać wodzireja. Oczywiście wiąże się to z dodatkowymi opłatami.

Koszt wynajęci zespołu muzycznego na wesele zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, czy wesele będzie jednodniowe czy dwudniowe. Obecnie za zespół trzeba zapłacić od 3000 do 6000 złotych. Należy pamiętać o tym, że nie warto jest kierować się wyłącznie ceną przy podejmowaniu decyzji o wyborze zespołu muzycznego. Należy pamiętać o tym, że najważniejsza jest jakość. W końcu tylko przy dobrej muzyce goście będą świetnie się bawić. Ponadto należy zwrócić uwagę na doświadczenie zespołu.

Wszystko zależy od wybranych dekoracji. Wyróżnić należy stroiki z żywych kwiatów oraz sztuczne ozdoby. Ponadto należy również pamiętać o kosztach związanych z zakupem winietek, ozdób na butelki z alkoholem, upominków dla gości. Łączny koszt będzie oscylował w granicach 1500 – 2000 złotych. Oczywiście dużo zależy od tego jak duża jest sala weselna oraz kto będzie ją dekorował. Można zatrudnić firmę, która zajmie się wykonaniem dekoracji na sali weselnej. Z pewnością tańszym rozwiązaniem będzie wykonanie samemu ozdób. Wystarczy zakupić potrzebne materiały. Ponadto niektóre elementy, jak wazony, szklane świeczniki, nakrycia na krzesła można wypożyczyć.

Przy obliczaniu łącznego kosztu wesela należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Z pewnością najwięcej trzeba będzie zapłacić za catering – cena wahają się między 100 – 300 złotych za osobę. Ponadto należy doliczyć koszt związany z zakupem sukni ślubnej, garnituru, dekoracji, podjęciem współpracy z kamerzystą, fotografem oraz zespołem muzycznym. Łącznie przyjęcie może kosztować 30000 – 50000 złotych. Jednak należy pamiętać o tym, że ceny usług oraz produktów są bardzo rozbieżne. Za suknie ślubną trzeba będzie zapłacić od 500 – 10000 złotych. Tak samo jest w przypadku podjęcia współpracy z zespołem muzycznym. Ceny wahają się między 3000 – 10000 złotych. To bardzo dużo rozbieżność, a to właśnie od tych kwot będzie zależeć łączny koszt przyjęcia. Trudno jest więc jednoznacznie ocenić, ile będzie kosztować wesele na 100 osób. Najlepiej jest skorzystać z kalkulatora ślubnego KalkulatorSluby.pl.

Cena tortu zależy od jego wielkości. Za kilogram ciasta trzeba będzie zapłacić 40-300 złotych. Wszystko zależy od tego, jaki smak zostanie wybrany. Ponadto niektóre ciasta są lżejsze, a inne cięższe. Cena tortu może również być uzależniona od wybranych dekoracji. Chodzi tutaj o masę cukrową czy wykonanie zdjęcia na torcie. W takim przypadku trzeba będzie zapłacić ponad 100 złotych za kilogram. Jak duży powinien być tort? Zazwyczaj stosuje się przelicznik 10 dkg ciasta na osobę. W takim przypadku tort na sto osób powinien ważyć około 10 kilogramów. Łączny koszt zakupu tortu powinien oscylować w granicach 400- 3000 złotych.

W kościele nie obowiązuje żaden cennik. Narzeczeni płacą „co łaska”. Niestety tylko w teorii. Praktyka jest zupełnie inna. Okazuje się, że w każdej parafii jest z góry ustalona cena za ślub. Zazwyczaj jest to kwota mieszcząca się w przedziale 500 – 1000 złotych. Jednak należy pamiętać o dodatkowych opłatach. W niektórych parafiach trzeba zapłaci również za wydanie świadectwa chrztu czy bierzmowania (około 20 złotych) oraz za zapowiedzi (około 300 złotych). Jeśli ślub odbywa się w parafii Panny Młodej to należy w parafii Pana Młodego zapłaci tzw. „półślubek” – opłata wynosząca połowę kwoty, która trzeba zapłacić w parafii, w której odbędzie się ślub. Należy również osobno zapłacić za udział organisty oraz kościelnego w uroczystości. Oczywiście takich „cennik” obowiązuje w większości parafii, ale nie we wszystkich. O opłaty należy więc pytać księdza proboszcza. Czasami zdarza się tak, że w przypadku osób ubogich ksiądz odstępuje od pobrania honorarium. Jednak są to skrajne przypadki.

Opłata skarbowa za sporządzenie aktu wynosi 84 złotych. Ponadto w przypadku, gdy ślub odbywa się poza Urzędem Stanu Cywilnego trzeba będzie liczyć się z dodatkowymi kosztami. Jest to kwota mieszcząca się w granicach 1000 złotych. Należy również wspomnieć o muzyce podczas ślubu cywilnego. Również wiąże się dodatkową opłatą rzędu 200 złotych.

Określenie łącznego kosztu organizacji przyjęcia weselnego jest bardzo skomplikowane. Należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy. Przede wszystkim chodzi o koszty związane z wynajęciem sali weselnej, zakupem sukni ślubnej, garnituru, dodatków do stroju, dekoracji podjęciem współpracy z fotografem, kamerzystą, zespołem muzycznym, organizacją atrakcji dla gości. Świetnym sposobem na obliczenie łącznego kosztu organizacji wesela jest skorzystanie z kalkulatora ślubnego. Pozwala na szybkie podsumowanie wszystkich wydatków.